SOC UN DESMANEGAT, PERO DISFRUTO TANT FENT EL QUE FAIG!!!!!

martes, 8 de noviembre de 2011

Pont de la Castanyada a la Cerdanya

Aquest dies festius els hem aprofitat amb la meva dona per fer  senderisme per la Cerdanya. Ens hem instal.lat a Pi de Cerdanya, que pertany a Bellver. 1er dia:Malniu-Puigpedrós. El dissabte anem per Meranges fins al refugi del Malniu a 2.120 m., deixem el cotxe i amunt pels senders i prats bastant humits per les pluges que ha fet dies enrerre. A partir de la cota 2.700 primeres mostres de neu, i tal com pugem més i més, uns 15 cm. de gruix, i una boira que no es veia res, passem pel Pic de les Molleres i finalment coronem quasi escalant per les pedres cobertes de neu el cim del Puigpedrós a 2.914m. Visivilitat nul.la, cagon la boira, fotos de rigor i avall que fa baixada. 10 kms. i 1.298 mts. de desnivell acumulat.
2on dia: Err-Puigmal.Anem fins a l'estació d'esquí d'Err i aparquem a la Jaça de les Planes a 1.971 m. i començem a pujar seguint el torrent d'Aiguaneix, el que li va ficar el nom no es va cansar massa,  la pujada es bastant forta i a la cota 2.400 neu. Pugem fins al Pas dels  Lladres 2.635 m. i quan no faltava massa per coronar, amb tant gruix de neu que patinava bastant , el barranc era molt a prop, decidim fer marxa enrere per no jugar-nos la vida.He de dir que sort que la meva dona te mes coneixement que jo, perque jo hagés pujat igual ni que fos descalç.Ja hi tornarem ja.....Ara baixem vigilant a no patinar i fi de ruta. 9 kms. i 1.197 mts+
3er. dia: Per relaxar les cames fem ruta més suau.Agre-Néfol. Sortim desde l'area de l'Agre a 1421 m. per pista fins que trobem el sender que ens porta a la Roca Foradada, oco la broca que li va fer falta al tio que la va foradar, i continuem pel mig del bosc d'avets amb unes vistes espectaculars de la Vall de Pí, i els cims del Serrat de la Muga.Pugem fins al Torrent de les Collades 1.620 m. i baixem per un sender fins al Serrat del Bac Nèfol a 1.578 m..Des d'aquí es pot veure gran part de la vall de la Cerdanya, amb molts pobles i les muntanyes que els envolten, sot que el dia es clar que si no...no veiem res.Baixem direcció al poble de Nèfol, anem a la Font dels Cavallers i arribem al cotxe per pista. 12 kms. i 899 mts. +